Șase piese post-punk de la Chlorys
Chlorys este pseudonimul sub care pune muzică Mihaela Vasiliu de câțiva ani buni deja.
E membru de seamă al familiei Queer Night și face parte din colectivul Corp., iar în ultimii ani de activitate ca DJ a împărțit pupitrul cu nume importante de pe scena muzicii electronice, precum Lena Willikens, Francois X, Borusiade, Khidja, Holy Fix, Utopus, L-Vis 1990 și mulți alții.
A făcut parte și din programul ediției 2016 a festivalului Rokolectiv și a intrat în rosterul platformei internaționale de artiști Shape.
În prezent studiază la Universitatea Națională de Arte, secția Foto-Video, iar acest lucru îi permite să fie multidisciplinară și să reflecteze asupra maleabilității mediilor de exprimare. Este curioasă în legătură cu tot ceea ce o înconjoară și probabil de asta a și început să se gândescă la muzică și din punct de vedere curatorial. Își ține un jurnal vizual pe Instagram.
Sâmbătă, 24 noiembrie, Chlorys mixează în Stockholm alături de colegele din Corp. – Admina, Beatrice Sommer și Cosima Opartan – în cadrul festivalului Sound of Stockholm.
Despre pasiunea Mihaelei pentru post-punk aflăm în cele ce urmează, dintr-o selecție foarte personală de șase piese care au influențat-o de-a lungul timpului.
1. Andreas Hofer – Untitled (A5)
Melancholia de pe albumul ‘Feuer Auf Dem Dach Der Welt’ din 1987 al artistului mixed-media Andreas Hofer.
2. Chrome – Retro Trans Mission (1997)
Delir extras de pe albumul cu același nume al unei trupe foarte ofertante din punct de vedere al abordării muzicale.
3. The Gadgets – Termite Mound (1980)
O piesă care operează cu o idee simplă, dar versatilitatea vocii solistului Colin Lloyd-Tucker merită toată atenția.
4. Algebra Suicide – Praxis (1982)
https://www.youtube.com/watch?v=J3Y98FOSYk0
Numele trupei este probabil unul dintre cele mai frumoase pe care le-am întâlnit până acum, în ton cu versurile pieselor care au la bază poeziile scrise de solista Lydia Tomkiw: “It must be why children look like distortions of their parents”.
5. Dendö Marionette – Walts (For Lautréament) (1981)
Post-punk japonez sensibil.
6. Essendon Airport – I Feel a Song Coming On (1981)
O piesă cu influențe funk și percuție aritmică de pe albumul “Palimpsest”, 1981.
*credite foto: Lorena Cocioni
Citește mai mult: Interviu Admina b2b Chlorys