Compilație nouă Underground Resistance cu piese clasice din ’90
Grupul techno american Underground Resistance a lansat un CD în ediție limitată numit „Assembly Unite Resist Chance”.
CD-ul cu 12 piese trece prin catalogul legendarului colectiv din Detroit și include secțiuni iconice din anii ’90, cum ar fi „Message To the Majors” și „I AM UR”, precum și piese ca „Kill My Radio Station” și „The Safety Is Off” (produs de Marc Floyd).
Noul material mai include și piese precum clasica „Sonic Destroyer” de la X-101 (co-fondatorii UR Robert Hood, Jeff Mills și Mike Banks) și „Silicon Saigon”, producția din 1997 a lui Banks sub aliasul The Hostile.
Underground Resistance (sau simplu UR) e un colectiv muzical din Detroit, Michigan, care s-a impus de-a lungul timpului drept unii din inițiatorii și promotorii principali ai Detroit techno-ului, renumiți și pentru mesajul lor politic și anti-sistem care se regăsește în majoritatea muzicii lor.
Inițiat în 1989 de către Mike „Mad” Banks, Jeff Mills și Robert Hood, Underground Resistance a legat estetica Detroit techno de circumstanțele sociale, politice și economice care au urmat de la recesiunea economică a orașului din epoca lui Reagan, producând muzică fără compromisuri, orientată spre promovarea conștientizării și facilitarea schimbărilor politice.
Spre deosebire de techno-ul făcut de predecesori, UR a vrut să reprezinte comunitățile afro-americane din clasa de jos din Detroit. Urmele lăsate de colectivul american au creat un sentiment de autoexplorare, experimentare și abilitatea de a te schimba pe tine însuți și circumstanțele în care activezi. În plus, UR a dorit să stabilească un mijloc de identificare dincolo de liniile tradiționale de rasă și etnie. Prin vizarea afro-americanilor din clasa de jos, UR intenționa să inspire oamenii de culoare să iasă din ciclul sărăciei omniprezente în oraș. A fost vorba de a oferi noi modalități afro-americanilor de a-și forma identitățile.
Politica Underground Resistance s-a extins la furnizarea de identități alternative tinerilor afro-americani din interiorul orașului, altele decât identitățile hiper-masculine, dure și violente existente în oraș. UR și-a concentrat atenția asupra tinerilor negri. O altă formă de rebeliune a UR se referă la respingerea comercializării muzicii techno, lucru evidențiat și de mesajele regăsite în discurile lor, versuri și sunete care exprimă independența economică față de casele de discuri majore care monopolizau industria. Mai multe despre asta poți găsi în articolele de aici sau aici.
La fel ca și în cazul Public Enemy, au existat indicații că abordarea subversivă „militantă” a UR era legată de activitățile Panterelor Negre din anii 1970. Într-un interviu cu Jeff Mills luat de Andrez Bergen pentru ziarul japonez The Daily Yomiuri (The Japan Times) în 2006, artistul american răspunde la afirmația de mai sus: „Toți oamenii de culoare pe care îi vedeți astăzi în America sunt rezultatul direct al acelor acțiuni: toate libertățile pe care le avem, precum și restricțiile, se referă la guvern și la Panterele Negre din anii ’70”. Mills continuă: “Deci facem muzică. Facem muzică despre cine suntem și de unde suntem. Bineînțeles că vor exista legături – de aceea am avut piese cu titluri precum „Riot”. Pentru că asta indică epoca în care am fost născut, și lucrurile pe care ni le amintim. Pe măsură ce trece timpul, în mod firesc, cred că mesajele se vor îndepărta de asta. Nu e o coincidență. Există un motiv în spatele UR, al Public Enemy și al acestor oameni.”
Compilația „Assembly Unite Resist Chance” a fost lansată recent la Underground Resistance și e disponibilă în magazine de specialitate precum Boomkat, Phonica Records sau Norman Records.
Tracklist:
01. Kill My Radio Station
02. Kut (Heavy Analog Deployment)
03. Message To The Majors
04. Riot
05. The Force
06. Sonic Destroyer
07. I AM UR
08. Silicon Saigon
09. Code Of Honour
10. Electronic Warfare
11. The Safety Is Off
12. Hold My Own
Published November 23, 2020.