Se lansează o nouă coaliție pentru promovarea utilizării etice a inteligenței artificiale
Campania Human Artistry este susținută de Academia de Înregistrări, Asociația Industriei Înregistrărilor din America, BMI și multe alte organizații.
Mai multe asociații de muzică și divertisment s-au unit pentru a forma o coaliție despre inteligența artificială.
Numită Campania de artă umană (Human Artistry Campaign), mișcarea îndeamnă profesioniștii din industrie să folosească inteligența artificială într-un mod responsabil, care să protejeze locurile de muncă și creativitatea artiștilor. Campania a fost formată recent la SXSW din Austin, Texas, de către peste 40 de organizații, inclusiv Recording Industry Association of America, Recording Academy, Music Artist Coalition, SAG-AFTRA, Songwriters of North America, BMI și National Music Publishers Association.
Toate aplicațiile care folosesc AI trebuie să necesite permisiunea deținătorilor de drepturi de autor și să fie supuse licențelor pe piața liberă, a scris Human Artistry Campaign pe site-ul său. Tehnologia ar trebui, de asemenea, să respecte legile privind proprietatea intelectuală (adică folosirea vocilor și asemănărilor interpreților cu permisiunea și compensarea acestora), conform grupului. Membrii descurajează, de asemenea, orice intervenție guvernamentală care ar permite factorilor de decizie să creeze noi legi care ar putea exploata artiștii.
Lansarea coaliției vine pe măsură ce mai multe instrumente de producție susținute de AI intră pe piața muzicală. Laraaji și Julianna Barwick au încorporat tehnologia în proiectele lor respective, în timp ce Plastikman a lucrat cu start-up-ul tehnologic Endel pe peisaje sonore bazate pe inteligență artificială.
Pentru mai multe informații despre Campania Human Artistry, vizitează website-ul campaniei.
*foto: Andrea De Santis / Unsplash
Published March 21, 2023.
Hai cu noi.