Cum au sunat compozițiile lui Petre Inspirescu pentru pian, într-o hală dezafectată
Reprezentația live a lui Petre Inspirescu a explorat noi teritorii, undeva la granița între experiment electronic și ambient
O parte din fosta fabrică de confecții Mătasea Populară începe să fie transformată încet, dar sigur, într-un spațiu multicultural. Împarțind același aer industrial cu Club Guesthouse, situat la câteva zeci de metri, Galeria H3 și-a propus să devină o gazdă pentru experimente și instalații artistice.
Păstrând amprenta degradată a timpului, zidurile Galeriei H3 au asigurat acustica perfectă pentru evenimentul organizat în jurul reprezentației live a lui Petre Inspirescu, în martie 2018.
O audiență restrânsă a urmărit timp de mai bine de o oră povestea unui experiment electronic în care rolul principal l-au avut compozițiile pentru pian marca Petre Inspirescu. Am descoperit o personalitate a artistului total diferită față de energia brută cu care eram familiari deja, debordată în spatele pupitrelor din undergroundul electronic.
Aceeași personalitate care desena pentru Mule Musiq, Vin Ploile și Vântul Prin Sălcii, două albume emblematice pentru universul electronic ambient / experimental, a adus discret în plan material emoții și sentimente. Aerul melancolic al pianului s-a integrat perfect în fonicul lacustru al fundalului, un fundal ce ne-a teleportat într-o poveste melancolică pusă pe peliculă de Lars Von Trier.
Vizualurile lui Dreamrec au reprodus perfect în plan vizual intențiile pianului lui Petre Inspirescu: un dans hipnotic la nivel microscopic, realizat din texturi descompuse după algoritmi știuți numai de artist pe zidurile degradate de trecerea inevitabilă a timpului.
Această poveste stranie, dar în același timp fascinantă, va fi pusă în scenă total diferit și în toamna acestui an. Până atunci puteți urmări un extras de câteva minute din reprezentația din martie.
Citește și: Cu ce seturi au cucerit românii inimile electronice japoneze în Tokyo