Fum, Glastonbury, Awake Festival și cluburi underground într-un interviu cu The Subways
Gusturile muzicale ale celor 3 membri The Subways s-au intersectat acum mai bine de 15 ani undeva la granița dintre indie, punk și alternative rock. Demo-ul trimis în 2004 la directorul Glastonbury Festival și apariția pe scena The Other Stage au fost punctele care au decis viitorul The Subways. 14 ani și 4 albume mai târziu și îi regăsim pe The Subways pe afișurile marilor festivaluri rock din Europa. Trupa a reușit să păstreze contactul cu originile pure rock, ancorată în același timp în prezentul digital: albumul Money & Celebrity a fost finanțat de fani printr-o platformă de crowd funding în timp ce multe dintre single-urile trupei au fost oferite gratuit la descărcare comunității impresionante de fani din cele mai îndepărtate colțuri ale lumii.
Am aflat despre cât de importante sunt conexiunea cu fanii și turneele mici prin Marea Britanie într-o conversație relaxată, cu ocazia primei ediții Awake Festival
Ați revenit în Transilvania după experiența Electric Castle de acum 3 ani. Spuneți-ne un lucru pentru care v-ați întors în România anul acesta.
Ne-am distrat excelent ultima dată când am fost aici. Avem o vară absolut nebună pentru că producem un album noi și în același timp fiecare dintre noi face și altceva: Josh are familia în Franța, Charlotte are acum un bebe iar eu îmi dau licența anul acesta, iar în tot acest mix de activități am adăgat și un festival în România pentru că e o locație superbă, unde ne dorim să revenim și să petrecem mai mult timp.
E încă loc pentru rock & roll adevărat la începutul acestui mileniu?
Unul dintre cele mai frumoase lucruri atunci când vine vorba de rock & roll este că a fost tot timpul alături de alte genuri de muzică contemporană. Ce e de admirat la rock & roll este că există tot timpul ceva care fierbe undeva în underground, apare ca de niciunde ca o nebuloasă care dispare la fel de repede. Am crescut cu rock & roll și vom fi mereu rock & rollers, jucându-ne cu sunete și instrumente pe care nu le-am mai încercat niciodată, captând influențe de la o paletă largă de artiști. De exemplu, ascult Kendrik Lamar dar în același timp mă delectez cu Deftones, Nirvana sau Oasis. De multe ori se face referire la rock & roll că a murit, dar adevărul este că nu a plecat nicăieri niciodată.
Din postura de rock & rollers, distrugeți camera de hotel înainte de check-out?
Am lucrat în domeniul hotelier deci, din contră, las camera curată, ceea ce este exact opusul unei imagini rock & rollI, dar în același timp rock & roll este de obicei contra curentului deci o cameră curată poate fi rock & roll.
Dacă ați fi o trupă de la începutu anilor 90, cu cine ar fi mers în turneu The Subways?
Pixies, Public Enemy, Elastica și multe altele.
Vă testați cântecele în fața publicului, înainte să le lansați? Cu alte cuvinte, țineți cont de reacția publicului de festival atunci când lansați material nou de studio?
Exact asta s-a întâmplat la Awake Festival. Am cântat o piesă nouă, am observat reacția oamenilor din fața scenei. Așa ne putem întoarce în studio pentru câteva modificări cu care piesele noastre devin mai bune?
Mai mergeți să cântați și în cluburi mici din undeground sau acum este vorba doar despre festivaluri mari?
Ne place mult să cântăm în cluburi din underground. E foarte ușor să uiți de cluburile mici atunci când ajungi să cânți în locații uriașe, practic să uiți de unde ai plecat. Îți arată practic bariera imensă dintre tine, ca trupă, și publicul de la festivaluri sau arene sportive. Atunci când cânți într-un club mic, poți vedea direct în ochii publicului, poți simți transpirația… Aceste lucruri sunt extrem de benefice atunci când compui, parcă adaugă flacăra de care este nevoie într-o piesă. Se simte și în sound-ul unor trupe, care, devenind din ce în ce mai cunoscute, s-au deconectat din ce în ce mai mult de publicul lor fidel. Nu ne dorim așa ceva, drept care înainte de fiecare turneu major, pornim un turneu mic prin Marea Britanie, toți într-un microbuz. Este esențial pentru legăturile dintre membrii trupei și ne ajută să ne punem ideile în ordine.
Primu lucru care vă vine în minte atunci când vă gândiți la concertul Glastonbury din 2014
Mult fum. Mașina de fum s-a stricat așa întreaga scena devenise un nor imens, practic nu ne puteam vedea între noi, cu atât mai puțin publicul de la scenă așa că am continuat să cântăm chiar dacă nu ne vedem mâinile pe instrumente.
The Subways au fost cap de afiș la ediția 2018 Awake Festival, desfășurat pe domeniul Teleki, Mureș, la care Telekom Electronic Beats Stage a contribuit cu vibe-ul electronic cu care ne-a obișnuit deja.
Citește mai mult: Awake Festival: 3 zile de relaxare și muzică bună în inima Transilvaniei
Published August 27, 2018.